COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 11, 2010

Memang Kechik!


Lepas abis SPA... en. Teman ajak gie Gombak sat... dia nak gie jumpa ‘client’ dia...


Dlm bulan Feb hari tu, en.teman ade satu wedding job kat Gombak... aku waktu tu masih dlm ‘pantang’... balik dari photoshoot... en. teman tunjuk lah gambar2 yg dia dah shoot.. memang biasanyer camgitu lah en. Teman.. dia kalau gie mana2 shooting.. balik terus tunjuk gambar2 yg dia dah shoot.. pastu confirm kene kritik ngan aku! Wakakaka... ade jerk yg tak kene dimata aku.. ye lah... walaupun aku tak pandai amik gambar cam dia.. tapi tak semestinyer aku tak tau tengok gambar kannn... kalau ade mana2 yg tak kene dimata aku tu... confirm dia kene ngan aku.. siap sedia lah ngan soalan.. “eh.. naper awak amik camgini.. eh naper tak ambil dlm angle nie” ceehhh!! Macam aku pandai sgttttt.... eehh.. tapi jgn tak tau... part2 posinggg... en teman selalu perlukan bantuan aku taww! Hahahahaa...

Ok.. itu hanyalah sekadar selingan.. apa yg aku nak ckpkan adelah.. sambil2 tengok gambar tu.. en. Teman ceritalah.. “Best wat photoshoot ngan pasangan pengantin niee... diaorg relax jerk.. walaupun panasss cam nak mammm... tapi diaorg maintain cool jerk... I yg dah bermandi peluh cam nak rakk.. but they still maintain..”

Aku waktu tengok2 gambar tu.. aku pun sambung borak ngan en. teman....

Aku: alamak.. sayang lah gambar nie.. pengantin pompuan tak senyumm... serius sgt lah muke dia...

En. Teman: haa... memang pengantin pompuan nie dia cam serius sikit lah... dari mula2 I wat photo shoot tuk dia.. memang susah nak nampak dia senyum..

Aku: oooo... maybe dia nervous kot!

En. Teman: agaknyer lah!

Aku: tapi tak per.. I suke tengok dia.. walaupun dia agak serious.. but she’s pretty! Chantekk kan?

En. Teman: ha’ah.. dia natural beauty!

Ok lah.. abis kat situ... 2-3 hari lepas tu.... en. teman add lah pasangan pengantin nie kat FaceBook... oh ya... kot2 ade yg tak tau.. aku & en. teman berkongsi satu muka buku (FaceBook) now nie.. en. teman kata dia malas nak maintain facebook dia.. dia nak tompang FB aku jerk! so nak senang.. maintain satu FB jek lar.. aku no hal.... ok jerk! Kawan ku kawan mu juaaa! Dan kite kan sehati sejiwaaa.... Hahaha...

So, biler dia dah add si pengantin kat FB... mula communication among us... bermula ngan commenting pada satu gambar wedding diaorg... tetiba keluar lah statement nie....


Kecik tak kecik lar dunia nie kan??

Rupe rupenyer waktu en. teman amik gambar hari tu... Yanie pun tak leh nak cam sgtt yg en. teman tu adelah husband kepada salah sorang blogger yg dia follow... tapi dia kata rasa2 cam kenal and penah tengok mamat nie.. tapi tak sure kat mana... sampailah biler dah bertemu di FB (maybe yanie go thru info FB aku which ade link for blog) baru dia notice & perasan yg aku adelah seorang blogger... hahaha..

OK.. senang citer.. nie aku pastekan sikit citer dari pihak Yanie... dah dpt permission tuk copy and paste from her blog! ;)

“Nak dijadikan cerita, sorang photographer ni, dia kwn kepada member ku. Masa dia dtg ke rumah aku utk amik gambar makeup, sekali pandang muka dia macam jek penah tengok. Dok la pikir mana aku jumpa mamat ni. Familiar sgt. Tapi jawapannya tetap tak jumpa... sampai lah majlis dan sesi bergambar habis. Dan sambung lagi, bila semua photographer upload gambar kawin ku kat FB baru lah ku tahu di mana ku lihat mamat ni. huhu. Rupanya dlm blog juga. Husband kawan DEQNA. Nama wifenya NEENA.Aku selalu gak g baca blog Kak Deqna tu, masa mula2 aku rajin berblogging nih.. huhu.. mesti akan jengah blog kak Deqna sebab seronok baca cite dia. So ada la juga baca cerita dia bersama Kak Neena & husband (Krool). So sejak tu la kenal kak Neena & Krool dlm blog dia lak. So memang aku familiar la ngan gambar2 dorg nih. Tak sangka pula bertemu kat majlis kawin aku ni... Memang seronok bekerjsama dengan Krool dan kawan2 dia. Famili aku puas hati dengan cara dorg bekerja. Gambar yang diambil memang la menarik sgt...”

Yg aku lak... memang sikit pun tak perasan yg si yanie tu merupakan aku nyer follower! Huhuhu.. ceh!!! Macam lah ramai sgt follower aku kannnnnnn... tak sampai seratus punn... . hihihi.. tapi seyes! Memang aku tak perasan langsung... maybe Yanie nie jarang comment or communicate ngan aku kat blog... so maybe itu yg membuatkan aku terlepas pandang... she’s more as my silent readers... sorry yer Yanie... bukan saja2 buat tak kenal taw!! Hihihi...

Sib baik aku tengah tak sihat time tu.. if let say aku sihat lah... and en. Teman ajak aku follow dia wat photo shoot tu.... mesti dah jadik pertemuan antara blogger dah gamaknyer... lagi meriah kalau kawan aku Deqna pun joint sekaki.. coz dia pun dpt invitation.. tapi dia tak sihat.. so dia pun tak pegi.. kalau dia pegi.. confirm terkezzzzzzuuttttttt berukkss Deyna nampak en. Teman kat sana! Hahahaa...

Ok... punyer lah panjang mukadimah aku! huhuhu.. sorry guys.. kalau aku tak cite... nanti korang mesti confuse.. so, berbalik pada perjalanan aku hari tu.. gambar2 yg en. teman amik for their wedding hari tu dah siap... so, Eva (kawan en. teman yg buat & siapkan album) bagi tau yg album dah siap & dia nak serahkan album kepada pengantin malam tu... So, since kiteorg pun takder nak kemana-mana dah lepas buat SPA.. so we ollzz agreed nak jumpa Eva & pasangan pengantin kat area Sri Gombak!


_DSC0054 copy
From Left: Eva... Me... Yanie... & Muzani (adik Yanie)


_DSC0058 copy
Tengok hasil kerja....
Pengantin Lelaki yg pakai spec tu....
eh! laki aku pun pakai spec kat situ!
alah.. takkan korang tak kenal laki aku kan?? :D


Anyway... nice to know all of you guys! Tak sangka.. kite berjumpa ngan cara camgini kan... kalau tak rasanyer takat kawan alam maya jerk lar... hihihi..

So, jom layan a few photos taken by en. teman for Yanie & Zack pada 13 & 14 Feb 2010...


_DSC0122
Berdebar menunggu saat untuk di nikahkan...



_DSC0587 copy
Outdoor shooting @ Ulu Yam


_DSC0681 copy
Akhirnyer kau milik ku.... :)

p/s: patotlah muke Yanie cam serious jerk during wedding... agaknyer dia tak selesa kot en. teman dok amik gambar dia.... sbb dlm kepala dia puas dok fikirrr sapalahhhhhh mamat nie?? pernah ku lihat tapi di mana yeah?? hahahaha.... jgn marah yanie.. akak gurau jerk! ;D

16 comments:

Yaniez said...

hehehe... thanks. kak neena..
kelakar plak baca cite ni.. huhu..
sebenarnya kak, yani pun tak tau yani senyum ke tak... rasa cam dah senyum... abg krool pun tak tegur masa first day tu.. bila 2nd day baru ada org tegur suh senyum.. dah tgk gambar baru tak byk tak senyum.. tak pe la.. memang puas hati la tgk gambar2 tu.. ehehe

Yaniez said...

huhu.. baru perasan title gambar tu salah la kak.. tu shooting kat taman tasik seri gombak.. ehehe

Mimy Hamid said...

what a small world dear..heeheh...kelakar lak rasa...beb nanti my wedding i invite u key...tunggguuu

mrs.ecam said...

heee kcik nyer dunia kn...tp dlm gambo uollas 4 owang 2 lawo la perantin nie snyumm...heeeeeee

Nur Irfan Juezrie said...

heheh..lawak bc cite akak ni.. kecik dunia kan? harap2 lps ni kita lak leh jumpa..

Unknown said...

kecik tul dunia...dah makin femes hehe

mmg cantikla hasilnyer pamdai EN TEMAN...nasib baik dah kawen kalu tak mau photoshoot jugak hehe

Deqna said...

haah kecik jer donia nie... blogger & facebook mendekatkan kita kan...

tapi pengantin tu kan.. ala adik yanie kita tu lah.. walaupun tak senyum tapi still terserlah kejelitaannya kan?

ditambah pulak dengan shot2 yg cantik.. lagi menarik lah gambar2 kawen derang..

Cik Ina Do Do Cheng said...

Dunia ni memang kecik pun neena. nanti bolehlah panggil en.teman tangkap gambar kalau ada kawan akak nak weeding.

NeenaAnuar said...

Yaniez:
u're most welcome! hihihi.. tak pelah.. yg penting gambar yanie semuanyer melatopppssss... :D

NeenaAnuar said...

Yaniez:
ohh.. yek! hahahaa... yg akak ingat gie ulu yam jerk! sowiee.. :D

NeenaAnuar said...

wah! tak sabar nak tunggu kad jemputan nie... hehehe... thanks in advance beb! ;D

NeenaAnuar said...

mrs.ecam:
hehehe.. dia memang sgttt sweettss! :D

NeenaAnuar said...

Jue:
yeah.. insyallah.. kalau akak turun penang.. confirm akak akan inform jue yer! :D

NeenaAnuar said...

POSH:
hehehe.. mana ade femes beb.. you pun apa kurang nyer kannn.. ramai followers tuuu..

en. teman kata thanks! pastu dia kata.. eh, dah kawin pun boleh wat photoshoot gak... leh wat outdoor photoshoot just for your own memories! ;)

NeenaAnuar said...

Deqna:
yeaa... tapi ko tetap tak aktif kat FB kannnn?? hehehehe....

betoi2.. dia memang sgttt jelitaa kan.. :D

NeenaAnuar said...

Kak Ina:
hehehee.. boleh jerrr kak.. apa2 roger2 lah nanti yer.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails