COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, June 7, 2009

Sunrise & Sunset @ Maldives

Kalau percutian di tepi pantai... 2 phenomena yg aku kalau boleh tak nak lepaskan adelah melihat SunRise & SunSet.....

Sun Rise (Matahari Terbit)

Kat Maldives... mataharinyer akan terbit pada jam 5:45 pagi waktu maldives OK... bernanahh jugak larrr mata aku nie nak bangun sesubuh tuuu... awalll gilerr... kunun2nyer hari pertama kat sana nak lar tengok sunrise.. so buat lar wake up call.... tepat jam 5:45 pagi... phone dlm bilik pun berbunyi... reception kejutkan we ollzzz tuk bangun tengok sunrise lar kunun2 nyerrr... si nuar jawab call... say... OK!! pastuh... errmmmm.. hampeh! tak der maknenyeeeee.... dua2 ekor tido balik... tak larat leww.... dah tuu.. malam hari yg check in tu tido dah kol 1 tengah malam waktu depa.... mana lar larat nak bagun pepagi buta tuuuu.... sooooo.... on da second day baru lar we ollzz buat wake up calls lagi sekali...... memang dah ckp dah ngan si nuar.... "Bee, kite larat ker tak larat ker kita still kene bangun tawww... esok dah nak balik... kite kene check out kol 10:00 pagi.... so tak der masa kalau nak tengok sunrise... so esok jugak kite kene gie tengok sunrise tawww...." Hubby ku hanya berkata "OK!!"

Sooo... aku pun call lar reception tuk buat wakeup call for keesokkan pagi nyer...

Reception : Hello Reception!
Aku : Hello.... can u please arrange for a wakeup call @ 5:45 tomorrow morning please...
Reception : (senyap seketika....)
Aku : Helloo.... Hellloooo..
Reception : yeahh.. yeahh... again a wake call?
Aku : yeah.. coz i want to see sunrise....
Reception : errrmmm... how many time do u want to see sunrise???
Aku : *^%$#^&@#$%^%#@#%&^$# (dlm hati) sambil menjawab..... yeahhh... coz yesterday morning I've missed it!
Reception : hmmmmm... OK... (ngan nada yg agak tak suka laa!)
Aku : TQ!!

HEEELOOOWWWWWWW.... kepala hotak ngko lar... haaa.. kan dah mula aku main kepala org dah nieee.... mau aku tak menyumpah seranah... bodosss apaaaa??? aku punyer suka lar aku nak tengok berapa kali pun.. kalau satu hari ade 20 kali sunrise pun.... aku nak suruh ko buat 25 kali wakeup call tuk aku punnnn.... helloww.. that's ur bloddddyyy job OK!!! nie yg menaikkan darah tinggi aku nieee.... elok2 aku tak marah... langsung kene kencing manis dahh... bangang tak bangang?? biol tak biol tuuuu aku nak tanye korang??? kan ker wakeup call tuh memang satu service dari hotel? yg ko nak persoal kan kat aku tu pehalll??? aku nyer suka lar.. aku nak suruh ko buat wakeup call berapa kali punnn.... nie tak... dia lak persoalkan kat kite... and kite lak nak kene menjawab soalan dia.... ishhh.... sib baik lar aku on da mood of holiday... tak der nak marah2 sgtt.. kalau tak ... dah berbakul2 dah aku rasa dia kena maki ngan aku! & jugak harus aku buat report kat manager ClubMed... and dah sah2 silap hari bulan ko kene buang keje OK!!!

Akhirnyer ade lar jugak wakeup call tuh on dah next morning... mula2 tu memang liat gak lar we both nak bangun coz malam tu dah dok mencucuk langit sampai kol 1 pagi... tapiii.... we ollzz gagah kan jugak bangun pagi tuuuu sbb memikirkan tak kan ade peluang kedua lagi tuk kami ke Maldives nieee... rasenyer larrrr.... tak mungkin aku akan pegi lagi ke maldives... if aku ade duit sekali pun... maybe aku akan pegi tempat lain lar pulak kott....

Sooooo.... ngan tak mandi pagi.... gosok gigi jek... cuci muka sikit... terus lar we olllz pergi ke belakang bilik we ollz which the other side of the island (kire belah timur pulau lar)... tuk tengok Sunrise! alhamdulillah... cuaca amat baik pagi tuu... so nie lar antara2 shots yg dpt we ollz amik that morning...



Subhanallah... cantik sgtt....

cahaya yg menyinar...


matahari by berusaha tuk keluar di sebalik awan yg tebal....



semakin menampakkan dirinyer...


aku sedang asyik melihat satu phenomena yg begitu indah...


semakin menyinarr....


dan semakin menyinarr.....



akhirnyerrr..... terkeluar lar iaaa......


Sekejapann jek... matahari nie nak timbulll.. tak lama mana pun.... every seconds berubah2 keadaan matahari tuuu.... kalu kite missed every seconds cam rugi jek rasanyer... sbb setiap saat tuuuu... panorama tu berubah2 tawww....

Soooooo...... selepas matahari terbit.... harus lar ade matahari terbenam kannnnn....

Matahari terbenam laks boleh di lihat di hadapan biilik aku jek. sebenarnyer.. tapi ianyer lebih cantik tuk dilihat ngan jelas & tepat kalau berada di kawasan Sunset Bar... kat situ matahari betol2 terbenam di depan mata kite.... kat sana.. time matahari terbenam kol 6 ptg... Ok lar..... so, we ollz tak melepaskan peluang tuk tengok sunset jugak! one of my favourite activity kalau berada di tepian pantai....



matahari yg baru nak terbenam...





close up sikit....


semakin gelap....





cahaya yg still lagi menyinar...


we ollz lepakking kat sunset bar....


sambil minum our pebrate juices....


maka terbenam lar matahari ittuuu....

waahhhh.... ampir khatam dah aku nie ngan citer maldives nieeee.... huhuhu.... memang marathon giler arrrr ngan citer percutian aku niee.... nanti nak continue just with a few more.. pastu... yahooooooooo....

4 comments:

Suki Cida said...

patutnya bila dia tanya...nuar kena cakap... "semalam tunggu punya tunggu, matahari tak kuar2..."kuikuikuikui...

sila tampal resit kat kepala reseptionist tu biar dia nampak sikit duit yang dah kuar...

wakakak neena dengan sue bole join... kasi pukul itu org kalau tak puas hati... heheheh ampun tuan ku!

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
hahahaha.... ha'ah kannn... naper tak pikir nak ckp camtuh kannn...

memang patot pun!!!

Yeap!! harus belasah org2 yg mengong nih!! jgn kasik chan!! huhuhu...

Hasra_Razali said...

Poyo ler receptionist tu...dah mmg kerja ko kan..!

Gmbr paling last sekali tu.....SANGAT CANTIK! SUBHANALLAH.....CANTIK NYER KEJADIAN-NYA

NeenaAnuar said...

Hasra:
haa tu arr pasal! pemalas nak wat keje lar tuh!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails