COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 3, 2009

SAKIT HATI!!!!!!!!!!!!!

dah lama aku tak update blog niekan.. sbb aku nie malas nak bercerita sgt... lebih suka just update photos kat facebook ... tapi hari nie, aku memang BORING giler... sakit hati .. sakit mata... sakit segala2 nyer lar... panas niee.. TENSION!! TENSION!!!

citernyer camnie.. semalam lepas balik keje.. seperti biasa my dad akan amik aku dari LRT ampang.. then aku mintak dia stop over kat Pasaraya Aik Seng kat Medan Bukit Indah sbb aku nak beli barang dapur sikit... kat situ memang crowded giler arrr kalau lepas keje.... kalau kata nak carik tempat parking memang takder lar pendek kata... for sure penuh nyer kalau time pick time especially after work... so, memang dah jadik kebiasaan ramai org yg tak dpt parking kat situ.. akan just cam like double parking lar... tapi aku bukannyer tinggalkan kereta aku camtuh jer tanpa ade pemandu kat dlm kereta.. my dad masih ade dlm kereta.. dia tunggu so that kalau ade org nak kuar ker apa ker senang lar dia can move the car kan...
tapi nak wat camner.. bende memang nak jadik... aku bukannyer lama pun dlm kedai tuh .. kejap sgt lar tak sampai 10 min pun... elok jer aku bayar kat counter kedai tuh... mata aku elok jer pusing ke arah kereta aku.... BANGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! satu manusia yg bangang lagi bodohhhh dah langgar bontot kereta aku sewaktu dia nak reverse keluar dari parking dia ... and that thing happened just infront of my own eyesssssssss............. dan dgn secara sepontannyer aku terus menjerit sekuat hati aku... ARRRRRRRRRRRRRRRHHHHH!!!!!!!!!!!!!! kat situ jugak tanpa ingat apa2 lagi dah.. rasanyer waktu tuh kat situ macam aku sorang2 dlm umah biler aku menjerit camtuh... al-maklum lar.. bende nyer happen betol2 depan bijik mata aku nie haa.....

apa lagi.. aku tanyer lar budak tuh... awak tak nampak ker biler awak nak reverse???? then dia kata.. tak nampak lar kak... aku kata... mana boleh awak tak nampak... kalau awak tengok side mirror and back mirror..., mesti awak nampak nyer... saya sendiri dah biasa kat kawasan nie.. and biasa dah ngan org yg double parking camtuh... biler saya nak keluar dari parking.. saya akan hon org yg ade kat belakang tuh... then dgn kurang ajar nyer dia ckp... kat situ mana boleh parking... tuh bukan tempat parking... aku ckp... ehhh... sini memang kawasan sibuk tau.. awak tengok lar berapa org yg buat double parking kat sini... bukan saya sorang.. soal nyer awak tak tengok cermin... kalau awk tengok cermin... bende nie takkan jadik camni... lepas tuh my dad pun dah bengang ar kan... dia tanyer lar budak tuh.. mana lesen??? dia cam menggelabar... aku dah macam syak arrr... mesti budak bangang nie TAK DER LESEN ... coz kalau org ade lesen.. dia mesti tau punyer lar.. perkara pertama sekali nak buat reverse parking.. kene lar tengok side & back mirror... so, biler my dad tanyer banyak kali ade lesen ker tak.. kalau ade tunjuk lar lesen.. then, dia kata... errmmm.. errrmmm.. pakcik amik lar no IC saya... then my dad kata tak der.. kite nak tau awak ade lesen ker tak der lesen.. then baru dia mengaku .. LESEN TAK DER!! BOLEH?????????????????? Aku pun apa lagi biler dengar dia tak der lesen.. berdesing telinga aku nie haa... menyirap terus darah aku ke kepala... aku sound lar dia... HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.... PASAL AWK TAK DER LESEN LAR BENDE NIE JADIK MACAM NIE!!!!!!!!!!!!!!!! AWK TAK BERHATI2... AWK TAK TENGOK SIDE & BACK MIRROR!!! dia pun tak leh nak ckp apa dah.. dia diammm jer... seharus nye dia diam... sbb dia dah lar tak der lesen.. nak ckp banyak lak.. itu pun waktu mula2 tuh.. pandai2 sound aku tak leh parking situ yek.. bangangs tols!

so, biler dia dah kata tak der lesen... my dad tanye sapa punyer kereta nie.. dia kata abg dia.. so, dia pun call lar abg dia... so, my dad ckp ngan abg dia macam mana nak settle.. so, brother dia kata, jgn lar gie report polis sbb adik dia tak der lesen... so, my dad kata.. kalau camtuh i nak jumpa u kat balai before kite buat report.. kalau nak settle.. settle kat situ lar senang.. so, kirenyer kite tak yah lar buat report polis.. dia kata nanti dia confirm balik.. promise nak call... tapi tak call-call.. balik2
kiteorg yg call dia... so, nampak cam dia nak berdolak dalik lar... so, me and my dad dah bengang... nak wat camner.. memang kene buat report polis jugak arrrr... but kalau dah gie report tue... tentu2 kiteorg pun kene saman gak coz buat double parking.. and budak tuh pun salah gak coz dia yg langgar akunyer kereta... tapi dari kiteorg biarkan dia lepas camtuh jer... baik kiteorg buat report polis gak coz kite org ckp dia driving lagi lar tak der lesen... so, secara tak langsung kalau nak kene saman pun.. dia kire kene double lar... 1st langgar aku .. 2nd sbb tak der lesen... kalau ikutkan memang kite nak settle luar jer lar.. malas lar nak involve polis... tapi nak wat camner.. brother budak tuh pun tak nak bagi co-operation.. so sorry naik looryyy arr.. jadi kene tunggu lar 2-3 hari nie samaada mamat tuh gie buat report polis jugak ker tak dlm masa 24jam nie... kalau dia tak report.. bergantung lar pada apa report polis yg akan dikuarkan nanti...

so, kereta honda aku mengalami kerosakkan tak lar teruk sgtt... tapi lampu break belakang pecah sikit lar.. yg sakit hati tuh.. pecah sikit pun kene tukar the whole lampu gak... and aku punyer bumper terkeluar dari clip dia.. kemik tak der lar.. cuma scratch yg boleh tahan banyak jugak arr kat bumper tuh.... kereta wira budak tuh tak der bende pun... sbb sememangnyer kereta dia dah teruk gilerrrrrrrrrrr... dah kemek sana sini ... dah tu.. nama pun kaki tak der lesen yg bawak kereta.. memang keje lain tak der.. dok hentam kereta org jer lar jawab nyer.... gambar kerosakkan kereta aku ade.. tapi tak sempat nak download lar... nanti2 lar aku update balik kat sini yer.. just to upload the picture...

actually... nie adelah kemalangan yg kedua since aku beli kereta tuh yg baru berusia 3 bulan.. first accident tuh tak der lar teruk mana pun.. bumper scratch jer.. tuh pun kereta aku dlm keadaan stationary gak.. kereta dok duduk elok2 dlm parking bay kat umah sendiri niee... si neighbor yg parking kat sebelah kereta aku lak gie langgar biler dia nak kuar dari parking.. BOLEH???? neighbor aku nie memang gile sikit.. bukan apa.. dia memang kalau buat sumer bende.. sumernyer dlm keadaan yg kelam kabut.. tak sabar.. kalau bawak kereta.. memecutnyer tuh ... dlm kawasan perumahan pun dia bawak sampai 90km/s... selagi boleh tekan minyak.. dia tekan laju2.. tuh kuar laju2 lar tuh .. yg sampai langgar kereta aku tuh... eeeeee.. memang menyirap jer darah aku....

jadi.. kesimpulannyerr... accident niee.. tak semestinyer kite tengah bawak kat jalanrayaa... kereta yg tak bergerak ... duduk diam2 pun.. org boleh langgar... nie lar nama nyer UJIAN ALLAH S.W.T... aku sebagai hambanyer .,. terima lar dengan redha...

5 comments:

Deqna said...

ciannya ko... kete baru tu.. kalau aku pun harus meroyan gak mula2. tapi takpe yg penting ko sabarkan..

yg budak tu pun satu bengong dah tau takde lesen gatal nak bawak kete.. isy isy.. memang patut ko report jer kat polis..

Anna said...

a'ah la Neena..daripada die lepaskan..baik report jer..yang penting die kena double kan..letihkan fikiran biler kete kena langgar..tensi jer kan..

NeenaAnuar said...

Deyna : tu arrr... aku memang tengah bersabar arr nieee.... skg nie memang banyak 'ORG JAHAT' arrr... tak der lesen... kalau ade lesen pun kurang ajar kat jalan raya.. so .. susah! sumernyer nak menyusahkan org jerrr...

Anna : tuh lar... memang sah2 dia kene double! huhuhu...

dknypg83 said...

aiyo, so sorry for your car la... i tot budak tu tentu kena marah baik-baik dari kak, tapi tak cukup la... so, mesti kena saman!! lol...

anyway, welcome to blogging!! keep it up!! ini blog i, tapi... i malas nak blog... :(

cheers,
dk

NeenaAnuar said...

DKNY : hehehee.. i taruk dia.. i ckp pasal u tak der lesen lar bende jadi macam nie... if u ade lesen mesti tak jadi macam nie.. then, dia diam saja lar.. apa mau ckp lagi.. hehehehee...

thanks! i pun malas jugak.. more prefer to facebook... but this blog at time i'll just update if ade story that i wanna share with.. hehehehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails