COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, January 21, 2009

Ujian Allah S.W.T.

Semalam aku terbaca surat khabar metro >>> Ibu, anak mati berpelukanRupa2nyer kisah mereka sekeluarga sungguh trajis... ibu dan anak yg mati berpelukan itu sedang dlm perjalanan pulang dari melawat salah seorang lagi anaknya di SJMC kerana anaknya itu mengalami kemalangan jalanraya dimana perutnya di gilis oleh sebuah kenderaan beberapa hari sebelumnya... tetapi malang buat keluarga ini tak berakhir di sini apabila kereta yang dipandu ibu malang itu gagal di kawal ketika menuruni bukit di Jalan Puncak Alam berhampiran Puncak Perdana sebelum bertembung dengan sebuah Kelisa... Akibat perlanggaran itu, kereta mangsa berpusing beberapa kali sebelum meletup lalu terbakar... Begitu hebat ujian dari Allah S.W.T pada keluarga ini... apa yg boleh aku ambil iktibar dari kejadian ini....KADANG KALA kite rasa hidup kite nie terlalu banyak masalah & dugaan.. SEHINGGAKAN ade masa dan ketikanyer ... kite merasakan.. KENAPALAH banyak sgt dugaan dalam hidup nie...SEHINGGAKAN dugaan yg dirasakan tuh teramat-amat2 berat pada kite...KITE juga mungkin berkata.... KENAPALAH kite SAJA yg di duga sebegini hebat... TETAPI... KITE MUNGKIN TERLUPA YG SESUNGGUHNYE... Jika kite merasakan kite di duga begitu hebat...SESUNGGUHNYA..... Ade org lain yg lebih malang @ lebih hebat ujian yg di berikan oleh Allah S.W.T kepada mereka... jadi aku mengambil ini sebagai satu motivasi diri apabila aku berhadapan dengan masalah2 @ dugaan yg bakal mendatang... INSYALLAH...semoga roh mereka2 ini di cucuri rahmat... amin.. AL-FATIHAH...

4 comments:

Deqna said...

sungguh tragis citer tu neena. Betul tu aku setuju ngan ko. Kadang2 kita rasa kita jer diuji dengan ujian yg begitu berat tapi sebenarnya ada lagi org2 lain yg lebih berat ujiannya. Yang penting kita kena redha setiap ujianNya.

Wah boleh tahan hasil penulisan ko nie.. ada jiwa.. hiks. teruskan menulis

NeenaAnuar said...

aku tulis kat facebook jugak tau.. dua2 aku maintain niee... hehe..

Deqna said...

wah terer ko menten dua2..syabas! aku facebook aku minta maaf yer kalau aku jarang bukak. tapi sekarang si shah rajin bukak facebook tau, sbb ada member sekolah dia kat facebook aku, so ko jgn konpius sbb kalau on line tu mesti dia kot..

NeenaAnuar said...

alar deyna.. kalau aku boleh.. naper ko tak leh... tak yah tiap2 hari.. 2-3 hari sekali pun dah baguih dah tau! hehehee..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails